Værftsgrunden på Dragør Havn
Udviklingen af værftsgrunden på Dragør Havn er skudt i gang. En bredt sammensat arbejdsgruppe er nedsat og skal de kommende måneder udvikle idéer til, hvordan området kan blive et levende og attraktivt sted for både erhverv, fællesskaber og havneliv.

Udviklingen af værftsgrunden på Dragør Havn er nu i gang. Første møde i den nedsatte arbejdsgruppe er netop holdt torsdag den 3. april 2025.
Bredt sammensat gruppe
Arbejdsgruppen for værftsgrunden på Dragør Havn mødtes den 3. april 2025 på Dragør Rådhus til det første møde. Gruppen består af ni lokale borgere med forskellige kompetencer og perspektiver: Søren Houen Schmidt, Martin Borg, Jens Chr. Petersen, Gitte Rosholm, Lars Winding, Anne Skare, Carsten Olesen, Malin L. Kadijevic og Michael Busk.
Arbejdsgruppen er sammensat, så den repræsenterer både bevaring, by- og erhvervsudvikling, turisme, kulturliv og havnens brugere. Den brede, tværfaglige tilgang skal sikre en helhedsorienteret udvikling af området.
Fællesskab, erhverv og havneliv
Gruppens opgave er nu at komme med idéer til værftsgrundens fremtidige anvendelse – med fokus på at skabe et levende miljø for både borgere, erhverv og havnerelaterede aktiviteter. Arbejdet skal munde ud i konkrete forslag til indretning, organisering, drift og finansiering.
12 måneder til konkrete forslag
Arbejdsgruppen har op til 12 måneder til at udarbejde sine anbefalinger, som efterfølgende skal danne grundlag for dialog med potentielle fonde for at skaffe penge til eventuelle anlægsudgifter.
Gruppens anbefalinger skal efterfølgende præsenteres for og godkendes af kommunens Økonomiudvalg, men indtil da har gruppen arbejdsro og tilrettelægger dermed selv sit arbejde.
Hvis der er behov for det, kan gruppen bede op sparring fra Økonomiudvalget og tage kontakt til Center for Plan, Teknik og Erhverv. Det kan for eksempel være i forhold til de planmæssige bindinger på værftsgrunden.
Midlertidig brug af værftet
Imens arbejdet står på, er det muligt at låne værftsgrunden gratis til ikke-kommercielle aktiviteter. Kontakt Borgmestersekretariatet: