Kontakt
Ældrerådet
E-mail: info@aeldreraadetdragoer.dk Databeskyttelse: Du bør undgå at sende cpr.nr. og andre fortrolige oplysninger i almindelige e-mails.
Her kan du læse om ældrerådet, medlemmer, vedtægter og forretningsorden.
2024
2023
2024
2023
2022
Ældrerådet vælges for 4 år ad gangen. I Dragør består Ældrerådet af fem medlemmer.
Som høringspart rådgiver ældrerådet kommunen, når der skal tages beslutninger, der vedrører ældre borgere. Det kan for eksempel handle om kvaliteten i hjemmeplejen, forholdene på plejehjem, madservice, byggeri af ældreboliger, kulturelle tilbud, kollektiv trafik og ældrevenlige byrum. Ældrerådet kan også selv komme med forslag til nye initiativer, men altid ud fra et ældreperspektiv.
Ældrerådet har f.eks. i denne valgperiode medvirket til, at der lokalt er dannet en forening til etablering af seniorbofællesskaber.
Ældrerådet behandler ikke personsager, men rådet er altid interesseret i at høre fra borgere, der har spørgsmål eller kendskab til problemer, der har principiel eller generel interesse. Ældrerådet lytter til kommunens ældre borgere og arbejder for, at jeres ønsker og problemer bliver kendt af kommunalpolitikerne og forvaltningen.
Dragør Kommune står for udgifterne til Ældrerådet og stiller lokale og sekretariat til rådighed.
Arne KindlerFormand |
|
Wiebke ZickertNæstformand |
|
Arne MosegaardMedlem |
|
Reneé SchwanerMedlem |
|
Jytte Kirsten ZaarMedlem |
|
Nils Riber HøjStedfortræder
|
Du bør undgå at sende cpr.nr. og andre fortrolige oplysninger i almindelige e-mails.