Gå til hovedindhold

Ny borgerrådgiver til Dragør

Mandag den 1. august 2022 har Dragør Kommunes nye borgerrådgiver første arbejdsdag. Navnet er Bettina Normann Petersen. Som uvildig borgerrådgiver er Bettina Normann Petersen ansat direkte under kommunalbestyrelsen.

25. jul. 2022

Indhold

    Funktionen som Dragør Kommunes borgerrådgiver vil fra den 1. august 2022 blive varetaget af Bettina Normann Petersen. Bettina er uddannet cand.jur. i 1998 og beskikket som advokat i 2001.

    Senest kommer Bettina fra en stilling som seniorjurist i UNHCR (FN's Flygtningehøjkommissariat). Hun har også i en årrække haft egen advokatvirksomhed, rettet mod private i forhold til fx gældsforhold, sociallovsområdet, lejeret og opholdstilladelser.

    Borgmester Kenneth Gøtterup siger: ”I kommunalbestyrelsen er vi meget optaget af, at borgerne oplever kommunen som imødekommende og nem at være i kontakt og dialog med. Vi skal altid bestræbe os på at have borgerne i centrum og yde den bedste service inden for rammerne af loven og vores økonomi.”

    Han fortsætter: ”Jeg ser derfor frem til at byde Bettina Normann Petersen velkommen som ny borgerrådgiver. Hun har en bred erhvervserfaring og den juridiske værktøjskasse i orden. Derudover har hun en stor interesse for kommunikere vanskeligt stof på en let forståelig måde. Det kan vi sikkert lære meget af.”

    Statsligt tilskud

    Pengene til at ansætte en borgerrådgiver i Dragør Kommune er kommet fra Bolig- og Planstyrelsen. Tilskuddet, som kommunen får, svarer til udgiften til en borgerrådgiver på fuld tid frem til og med den 31. december 2024.

    Det er kommunalbestyrelsen, som fastsætter rammerne og bestemmer de nærmere regler for borgerrådgiverens virke.

    ”Som borgerrådgiver skal Bettina Normann Petersen vejlede og rådgive borgerne og bistå kommunalbestyrelsen i tilsynet med kommunens administration. Og så er det helt centralt, at borgerrådgiveren løbende er i tæt dialog med forvaltningen og bidrager til at udvikle vores borgerfokus,” slutter Kenneth Gøtterup.