Gå til hovedindhold
Udbud
Erhverv

Prækvalifikation – udbud af rammeaftale

Dragør Kommune udbyder en rammeaftale på kommunens drifts- og vedligeholdelsesopgaver gældende fra den 1. marts 2025 og fire år frem. Udbuddet gennemføres som en begrænset licitation med forudgående prækvalifikation. Frist for prækvalifikationen er fredag den 4. oktober 2024.

Indhold

    Dragør Kommune udbyder en rammeaftale på kommunens drifts- og vedligeholdelsesopgaver, herunder planlagte vedligeholdelsesopgaver, udskiftning af bygningsdele og akutte opgaver på klimaskærm, indvendige overflader og installationer. 

    Rammeaftalen er gældende fra den 1. marts 2025 og fire år frem. 

    Forudgående prækvalifikation

    Udbuddet gennemføres som en begrænset licitation med forudgående prækvalifikation, jf. tilbudslovens § 6. Det betyder, at udbuddet gennemføres i henholdsvis en prækvalifikations- og en tilbudsfase. Opgaven tildeles efter kriteriet ”Økonomisk mest fordelagtige tilbud”.

    Prækvalifikationsbetingelserne med tilhørende bilag indeholder oplysninger om rammerne for afgivelse, herunder tidsplan, og vurdering af prækvalifikationsansøgningen. 

    Interesserede skal oprette sig

    For at kunne modtage prækvalifikationsmaterialet, skal de interesserede oprette sig via Dragør Kommunes udbudsportal via linket her

    Ved valg af faggruppe skal vælges 0 Ønsker at deltage i prækvalifikationen RAMMEUDBUD 2024. 

    Øvrigt udbudsmateriale vil blive fremsendt i forbindelse med igangsættelse af tilbudsfasen. 

    I prækvalifikationsfasen opfordres alle interesserede leverandører til at blive godkendt til at afgive tilbud på opgaven. Der vil blive prækvalificeret tre leverandører, som herefter bliver inviteret til at afgive tilbud på opgaven. Det vil udelukkende være de prækvalificerede virksomheder, der vil have mulighed for at afgive tilbud.

    Frist for prækvalifikationen er fredag den 4. oktober 2024.

    Én hovedentreprenør

    Dragør Kommune ønsker med dette udbud at tilknytte én hovedentreprenør, således at håndteringen af alle opgavetyper håndteres professionelt i et tæt samarbejde mellem hovedentreprenør dennes eventuelle underentreprenører, samt Dragør Kommune (ordregiver).

    Hovedentreprenøren skal i det daglige arbejde fungere som en konduktør, som kan træffe bindende beslutninger i alle spørgsmål vedrørende denne rammeaftale. Hovedentreprenøren er ansvarlig for, at hele forløbet fungerer smidigt – lige fra en opgave er rekvireret eller indmeldt, til den er afsluttet, og der er fremsendt en faktura på arbejdet. Hovedentreprenøren er desuden ansvarlig for, at planlægningen og udførelsen foregår i et tidsmæssigt fornuftigt forløb, samt at opgaven udføres i den aftalte kvalitet. Hovedentreprenøren er ansvarlig for eget personale såvel som eventuelle underentreprenører og skal stå for al kontakt til Dragør Kommune samt de enkelte institutioner.

    Rammeaftalen omhandler udførelse af almindeligt forekommende vedligeholdelsesopgaver, udskiftning af bygningsdele, reparation, mindre ombygninger samt akutte opgaver på kommunens ejendomme inden for 12 fagområder (1. Kloak, 2. Murer, 3. Maler, 4. Tømrer og snedker, 5. Gulv, 6. Glarmester, 7. Tag, 8. VVS og blik, 9. El, 10. Ventilation, 11. Stillads, 12. Miljøskadelige stoffer og skimmelsvamp), som alle skal varetages under hovedentreprenøren.

    Ved afgivelse af tilbud

    Ved afgivelse af tilbud skal tilbudsgiver blandt andet udfylde en beskrivende tilbudsliste.

    Tilbudslisten er fagopdelt i de ovenfor nævnte faggrupper. I tilbudslisten er opstillet en lang række vedligeholdelsesopgaver, som vil kunne forekomme på de forskellige ejendomme. 

    Tilbudslisten er opdelt således, at hver af tidligere nævnte fag er opdelt i to faner. Den ene fane indeholder selve tilbudslisten, hvor enhedspriserne for de enkelte opgaver skal indtastes. Hver opgave er angivet med en post nr. og en overskrift, inkl. mængdeangivelse. Den anden fane indeholder en opgavebeskrivelse for hver enkelt opgave, opdelt således at arbejdet og kvaliteten på materialet er særskilt beskrevet. 

    Tilbudslistens anvendes blandt andet til fastlæggelse af de enhedspriser eller tillæg, som vil indgå i kontrakten.

    Udbudsportal

    Kontakt

    Center for Plan, Teknik og Erhverv

    Telefontid:
    Mandag-onsdag: 10-14
    Torsdag: 10-16:30
    Fredag: 10-13

    Telefon: 32 89 01 00