Skip navigationen

Beredskabskommissionen

Udpegning af medlemmer til Beredskabskommissionen, jfr. Lov om beredskab § 9.

Fælles beredskabskommission

Kommuner, der samordner deres redningsberedskab, skal nedsætte en fælles beredskabskommission til at varetage de opgaver, som kommunalbestyrelserne henlægger til denne. En fælles beredskabskommissions opgaver og kompetencer skal fremgå af samordningsaftalen.

En fælles beredskabskommission skal bestå af et ulige antal medlemmer, herunder borgmestrene i de deltagende kommuner og politidirektøren. Det fremgår af vedtægterne for Hovedstadens Beredskab I/S, at hver interessent udpeger en personlig stedfortræder for de medlemmer af bestyrelsen, der er udpeget af interessenten.

Allan Holst (A) er valg som personlig stedfortræder for borgmesteren.

Kontakt

Plan og Teknik

Telefon: 32 89 01 00

Du kan også sende en mail til Plan og Teknik
pt@dragoer.dk